Na opnieuw een goed financieel jaar in 2024 heeft het coöperatiebestuur het in 2023 opgestarte loyaliteitsprogramma van 4 naar 8 miljoen euro verhoogd. Over de in 2024 afgenomen voeders ontvangen loyale leden gemiddeld een bonus van € 3,80 per ton voer. Geld dat afkomstig is uit niet-voer activiteiten van de coöperatie, zoals: retail, verkoop van aandelen financiële dienstverlening en onroerend goed.
Het rendement van niet-voer activiteiten moet volgens coöperatievoorzitter Geert Van Bussel ten goede komen aan de loyale leden van de coöperatie. “Zij zijn immers het fundament waarop dit bedrijf is gebouwd. Het netto resultaat van € 13,9 miljoen over 2024 maakt het mogelijk om ons loyaliteitsprogramma van vier naar acht miljoen euro te verhogen. Hieruit wordt over de voerafzet van 2024 gemiddeld 3,80 per ton betaald aan loyale leden.” Omdat het loyaliteitsprogramma zowel een Historie- als een Toekomst-regeling kent, is het programma volgens de voorzitter zowel interessant voor bestaande als voor nieuwe leden. Over de exacte bedragen, die per sector verschillen, worden leden eind april geïnformeerd.
‘Geld verdienen vóór boeren in plaats van aan boeren’ is volgens Van Bussel een belangrijk uitgangspunt bij Voergroep Zuid. Dat begint volgens hem bij topkwaliteit voer maken tegen een zo scherp mogelijke prijs/kwaliteit-verhouding. Voer wat zorgt voor goede dierprestaties in de stal. Van Bussel: “Hiermee hebben we in de afgelopen 128 jaar samen met onze leden en klanten een gezond diervoerbedrijf opgebouwd en zijn we succesvol in retail. Hiermee hebben we als boerencoöperatie een prima uitgangspositie in de snel veranderende markt.”
Bron: Voergroep Zuid