Nederlandse veehouders die leveren aan de horeca, zien de vraag naar hun producten door de Covid-19 pandemie drastisch dalen, waardoor de koelvrieshuizen vol raken en kwaliteitsvoedsel weggegooid dreigt te worden. Diervoerspecialist Trouw Nutrition wil bijdragen aan de oplossing van dit probleem, slaat de handen ineen met veehouders en start het Boerproeverij-initiatief.
Eerlijke prijs veehouders
Samen ontwikkelen ze de Boerproeverij-boxen: kwaliteitsproducten direct van de boerderij op de BBQ of bij de borrel. Niet geleverd aan de horeca, zoals de veehouders normaal doen met hun producten, maar direct aan liefhebbers van lekker eten. Zo krijgen de veehouders toch een eerlijke prijs en wordt voedselverspilling voorkomen.
Het beste van de boerderij
Deze boxen worden in de markt gezet zonder winstoogmerk en de veehouders vullen de boxen met hun allerbeste producten. Kaas van De Twee Hoeven, worst en ham van Ruyghveen, entrecotes en hamburgers van Brunsel Beef en drumsticks en kippendijen van Beter Kip. Het zijn gepassioneerde vakmensen die normaal gesproken verscholen blijven achter de geheimen van chef-koks, maar zo hun producten alsnog direct aan de man kunnen brengen.
Borrel of BBQ?
Voor de verkoop en distributie heeft Trouw Nutrition het label en platform Boerproeverij.nl in het leven geroepen. Daar kunnen consumenten direct de Boerproeverij BBQ-box of de Boerproeverij Borrelbox bestellen. En allebei mag natuurlijk ook. Op die site is tevens meer informatie te vinden over de vier boerenbedrijven die samenwerken binnen dit initiatief. De boxen worden aan huis geleverd in Nederland, of kunnen opgepikt worden bij een aantal pick-up points.
Bron: Boerproeverij.nl