Op de tweede vrijdag van oktober is het Wereldeidag. In heel wat landen wereldwijd worden de troeven van het ei dan in de schijnwerpers geplaatst. VLAM doet mee en richt zich met de campagne tot zowel studenten als jonge gezinnen met kinderen. Met de boodschap “Laat je verleiden” wil VLAM duidelijk maken dat een eitje een klein, maar veelzijdig product is.
Voedzaam en budgetvriendelijk
Wat de campagne naar studenten betreft, voorziet VLAM postkaartjes die verdeeld worden in de speciaal daartoe voorziene postkaartrekjes in eetgelegenheden voor studenten in heel Vlaanderen. De postkaartjes bevatten ludieke spreuken/zinnen die de studenten aan elkaar kunnen doorgeven of zelf bewaren. Bovendien zijn ze meteen een subtiele hint naar meer inspiratie voor recepten met eieren.
Eieren zijn voedzaam en budgetvriendelijk, twee zaken die van belang zijn voor de doorsnee student. De avond voordien wordt Wereldeidag bovendien aangekondigd via projecties aan de Vooruit in Gent en op de Grote Markt in Leuven. Rond enkele scholen in Antwerpen worden digitale panelen van JC Decaux met eipromotie voorzien op 10 en 11 oktober.
Wereldeidag wordt breed gedeeld in Vlaanderen
Naar de ruimere groep van consumenten, voert VLAM een online video-advertentiecampagne. Op 7 oktober zullen de troeven van het ei en receptinspiratie naar voren worden gebracht op HLN.be. Verder is er een samenwerking met Dagelijkse kost op VRT1, waar Jeroen Meus aan de slag gaat met eitjes en ook op de app van Dagelijkse kost worden recepten met eitjes op de voorgrond gebracht. De communicatie wordt versterkt via de kanalen van Lekker van bij ons.
Bron: VLAM