Novi-Pluim is trots u te mogen melden dat Mora onlangs twee nieuwe producten uit de stal van Novi-Plus aan haar assortiment heeft toegevoegd. De Crispy Chick’n burgers en strips zijn gemaakt van vlees van uitgelegde moederdieren.
De Van Geloven Groep, met Mora als een van de grootste merken, is een vaste afnemer van diverse NoviPlus producten. De producten worden onder andere door Mora onder eigen keurmerk “Beter Welzijn” verkocht. Evert-Jan Sturkenboom, inkoper vlees, vis en groenten bij Van Geloven: “We kopen zoveel mogelijk duurzame stromen in die een plus opleveren en qua criteria passen binnen de scope van ons welzijn keurmerk “Beter Welzijn”. De Novi-Plus moederdieren voldoen aan die criteria. De stevige beet van de filet is een prachtig product voor de verwerking van heerlijke gemaksproducten zoals in de nieuwe producten Mora Crispy Chick’n burgers en strips.”
Jurjën Kuipers, voorzitter Novi-Pluim: “We zijn als pluimveehouders trots dat het vlees van onze uitgelegde kippen de waardering krijgt die het verdient. Stevig langzaam gegroeid vlees met een goede smaak en beet.”
Duurzaamheidslabel NoviPlus
Het concept NoviPlus van de vereniging Novi-Pluim ontwikkelt zich in een hoog tempo. Samen met pluimveeslachterij Remkes in Epe, diverse ngo’s en de Universiteit Wageningen is dit concept in 2015 gepresenteerd. Binnen het NoviPlus concept moeten zowel de vermeerderaars, transporteur en slachterij Remkes aan criteria van dierenwelzijn én duurzaamheid voldoen. Een bonussysteem op basis van dierwelzijnscriteria maakt deel uit van het concept en is voor de vermeerderaar een positieve stimulans binnen het concept. Kiwa audit jaarlijks het concept.
Slachterij Remkes verwerkt de NoviPlus kippen en zet die af als vers-of gekookt product in diverse business to business-kanalen. De bovenwettelijke conceptgaranties bieden mogelijkheden voor de afzet van eigen concept.
Bron: Novi-Pluim