23 augustus 2019 – Quintin, Frankrijk – Hubbard lanceert vandaag een nieuw regulier moederdier, de Hubbard Efficiency Plus. Dit product is sinds deze zomer beschikbaar. Als onderdeel van een langetermijnstrategie voor onderzoek en ontwikkeling levert dit moederdier efficiëntie met lage kosten op alle productieniveaus.
"Onze aandacht met de introductie van dit nieuwe product zal allereerst naar het Midden Oosten, Afrika, Azië en Latijns Amerika gaan. Dit zijn de landen waar dit soort productie blijft groeien en de meeste kansen liggen. In (NW) Europa zullen we ons met name blijven focussen op onze positie en kwaliteit van producten voor de Premium markten om zo de huidige ontwikkelingen in deze landen zo goed mogelijk met de juiste fokproducten te kunnen blijven beleveren, aldus Paul van Boekholt."
Efficiëntie Plus
De Hubbard Efficiency Plus vertegenwoordigt een perfecte mix van geavanceerde moederdier- en vleeskuikenprestaties. Klanten zullen profiteren van een hoog aantal broedeieren en kuikens, een snelle groei van de vleeskuikens met een goede gezondheid en een hoog volume van verkoopbaar vlees van goede kwaliteit. Bovendien leidt een uitstekende voerefficiëntie tot economische voordelen voor de productiekolom en duurzaamheid voor het milieu.
Sterke R&D-ondersteuning
Jarenlang heeft Hubbard geïnvesteerd in R&D om voortdurende verbeteringen in hun fokprogramma door te voeren. Nadat Hubbard in februari 2018 door de Aviagen® Group was overgenomen, werd een extra bedrag van $ 10 miljoen geïnvesteerd om het R&D-centrum in Walpole (N.H.) in de VS voor conventionele fokproducten op een nog hoger niveau te brengen.
"Onze strategie om de ontwikkeling nog maar op één conventioneel moederdier te richten, heeft ons in staat gesteld om onze focus en selectiedruk op specifieke selectiecriteria te vergroten en om klanten meer vooruitgang en betere prestaties te kunnen bieden", zegt Olivier Rochard, wereldwijd directeur van Hubbard. "Het is door deze langetermijnstrategie, gecombineerd met de R&D-investeringen en implementatie van geavanceerde technologieën die heeft geleid tot de Hubbard Efficiency Plus."
Your Choice, Our Commitment
Met het motto "Your Choice, Our Commitment" is het Hubbard-team er trots op fokproducten aan te bieden die beantwoorden aan specifieke klantbehoeften wereldwijd voor zowel de Premium markten als de conventionele marktsegmenten.
“Het Hubbard Efficiency Plus moederdier brengt de eigenschappen samen waar de industrie naar op zoek is in een multifunctionele oplossing, met technische en economische efficiëntie op alle productieniveaus. Onze focus op slechts één conventioneel moederdier maakt het voor ons ook gemakkelijker om de levering van kwaliteitsfokmateriaal aan onze klanten over de hele wereld veilig te stellen, ”voegde David Fyfe, Global Sales & Marketing Director van Hubbard toe.
Bron: Hubbard