Bijna alle grote supermarkten in Nederland vervangen dit jaar de gangbare pluimveevlees door vlees van het concept 'Kip van Morgen', maar Aldi heeft dit nog niet toegezegd. Daarom start Wakker Dier een radiocampagne waarin consumenten – met een knipoog – bewust gemaakt worden van Aldi’s uitstelgedrag.
Bijna alle grote supermarkten in Nederland vervangen dit jaar de gangbare pluimveevlees door de 'Kip van Morgen', of zoals Wakker Dier het noemt, de flopkip. Supermarkten Deen, Spar, COOP, Dirk, Dekamarkt, Jan Linders, Plus, Emté, Lidl en Albert Heijn willen op korte termijn gangbare kippenvlees vervangen door Kip van Morgen. Supermarkt Jumbo kwam met een nieuw concept en vervangt de zogenaamde plofkip door de Nieuwe Standaardkip. Dit concept verdient geen Beter Leven ster, maar de welzijnsnormen liggen bij dit concept hoger dan bij de Kip van Morgen.
Foto: Craigles