De afgelopen weken gingen er geluiden rond over eierentekorten in de supermarkten rond Pasen. Dit als gevolg van de sterk gestegen voerprijzen door de oorlog in Oekraïne. Lekkerder bij de Boer roept consumenten daarom op om voor Pasen eieren rechtstreeks bij de boer te kopen. ‘Daar zijn zeker verse eitjes’, aldus Thomas Siahaya, initiatiefnemer van ‘Lekkerder bij de Boer’.
Lekkerder bij de Boer helpt haar 1.100 aangesloten agrariërs daarom hun eierenverkoop te promoten op social media. Met behulp van de hashtag #tikeeneitjevandeboer kunnen boerderijwinkels hun achterban vertellen dat zij wél verse eieren hebben voor Pasen. Lekkerder bij de Boer biedt boerderijwinkels daarbij speciale afbeeldingen om op social media te delen.
Goed voor producent én consument
Een online marktplaats van boerderijwinkels in Nederland. Dat is Lekkerder bij de Boer. Oprichter Thomas Siahaya wil graag zoveel mogelijk mensen laten genieten van mooie producten die in de regio worden verbouwd. De missie van Lekkerder bij de Boer is de agrariër rechtstreeks in contact te brengen met lokale en loyale klanten, zodat ze een eerlijke prijs krijgen voor hun producten. Daarnaast wil zij voor de consument stimuleren écht verse producten bij de boer te kopen en daardoor verser, beter, meer betaalbaar een lekkerder laten eten.
Tekst: Gerben Hofman
Beeld: Lekkerder bij de Boer