In mei 2019 bestaan de mmmEggies 5 jaar en dat vieren ze met een promotiefilm. ‘Hierin laten we zien wie we zijn, waar we voor staan en dat gezond en lekker eten een eitje is.’
Vijf jaar eierpromotie met girlpower: zij aan zij voor het Nederlandse ei. Het spontane initiatief voor de mmmEggies ontstond op het Pluimveesymposium Leg in Eersel op 15 mei 2014. Vijf legpluimveehoudsters pakten het idee op om het Nederlandse ei met girlpower te gaan promoten. Het jubileum wordt gevierd op het Pluimveesymposium Leg dat wegens de vogelgriep in België is verplaatst naar 25 september 2019.
Veel bereikt
In de afgelopen vijf jaar hebben de mmmEggies veel bereikt: het ei staat weer op de schijf van vijf, ze spraken met diverse politici, promootten het ei op consumentenbeurzen, deelden eieren uit bij de Vierdaagse van Nijmegen, zetten leuke acties op met Wereldeidag en als kers op de taart komt het ei prominent in het museum Corpus. De consumptie van eieren is gestegen van 185 naar ruim 200 eieren per Nederlander, mede dankzij de mmmEggies.
Het aantal mmmEggies is flink gegroeid; van 5 naar 25 mmmEggies verspreid over heel Nederland en een aantal hulp mmmEggies die helpen op beurzen en evenementen.
In volle bloei
De eierpromotie met girlpower is springlevend. De groep bruist van de ideeën. „Ieder doet waar zij goed in is. Zo versterken we elkaar en delen we onze passie voor kippen en eieren. Het is onze ambitie om te zorgen dat heel Nederland weet dat het Nederlandse ei een verrijking is voor een gezond leven. Dat bereiken we door het ei op een smaakvolle en verrassende manier onder de aandacht te brengen”, zegt Petra Smits, sinds juli 2018 voorzitter van de mmmEggies.
Passie delen
De mmmEggies geven consumenten eerlijke en betrouwbare informatie over eieren en kippen. Een ei is supergezond, betaalbaar en lekker en de Nederlandse eiersector behoort tot de top van de wereld. De mmmEggies promoten het ei via social media, beursbezoek, open dagen, promotiematerialen en evenementen waar ze hun steentje bijdragen en nu met een promotiefilm.
“We zijn geen belangenbehartigers maar staan met girlpower voor een goed, gezond en duurzaam product; het Nederlandse ei. Wij brengen het Nederlandse ei onder de aandacht bij de consumenten Zij aan zij, samen sterk voor het Nederlandse ei,” zegt Petra Smits.
Promotiefilm
De mmmEggies zijn allemaal vrijwilligsters en worden financieel ondersteund door Stichting Blij met een Ei. Pluimveehouders en bedrijven werkzaam in de pluimveehouderij doneren hun bijdrage aan Blij met een Ei. De social media, twitter en facebook en de nieuwe film van de mmmEggies zijn te zien via de vernieuwde website www.mmmeggies.nl en www.blijmeteenei.nl.
De nieuwe film kunt u ook hier bekijken!
Bron: AgriContent