De Europese pluimveesector heeft woensdag haar nieuwe publiekscampagne gelanceerd. De kip van Europese oorsprong wordt met steun van de EU in de schijnwerpers gezet.
‘Kip in Nederland’
De campagne is getiteld ‘This is our poultry’ en sluit vanuit Nederlands perspectief aan op ‘Kip in Nederland’. Dit is de publiekscampagne, die vanuit de Nederlandse vereniging van pluimvee producerende bedrijven (Nepluvi) is opgezet. ‘Kip in Nederland’ moet een eerlijk geluid geven over hoe kip wordt geproduceerd en over hoe de sector zich ontwikkelt. Met radiospotjes, social mediacampagnes en de inzet van vloggers en bloggers die producten en recepten promoten wordt de consument aangesproken.
Brug slaan naar consument
Het slaan van een brug naar de consument krijgt extra cachet met het Europese promotieproject, waarin Nepluvi mee participeert. Het initiatief komt vanuit de AVEC, de Europese overkoepelende organisatie van de pluimveeverwerkende industrie en wordt door naast Nederland door de nationale organisaties in Duitsland, Frankrijk, Polen en Italië ondersteund.
Europese campagne versterkt Nederlandse promotie
“Dit vloeit voort uit de oproep van landbouwminister Carola Schouten, die constateert dat er bij consumenten een groeiende vraag naar achtergrondinformatie is. De Europese commissie staat er hetzelfde in. Daarom hebben we in 2019 een aanvraag gedaan voor een promotieproject, waarmee we het verhaal achter Kip in Nederland nog krachtiger kunnen uitdragen”, verklaarde beleidsmedewerker Robin de Bruine van Nepluvi in mei tegenover de Pluimveekrant.
Lees hier het artikel ‘Ode aan de pluimveesector’ dat in mei in de Pluimveekrant heeft gestaan: Ode aan de pluimveesector